torsdag 9 februari 2012

Mer ponchos!

Kompisen "M" har en dotter som är lika gammal som min Selma, 16 månader. hon ville gärna ha en poncho i lila till henne. När det var garn över så fick även dockan en poncho.
Av garnet har jag även kunnat göra ett mobilfodral och har ett till på G. 100g räcker till mycket!

Jag e lite sugen på att lära mig sticka ordentligt hos tanten på garnaffärn. Hon säger varje gång jag är in att jag får komma in när jag vill så sitter vi och övar... vore kul.

Jag hoppas min garnbytarvän fått sitt paket nu... :)

4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska ponchos du gör.
    Ja, paketet har kommit fram - Tjoho!!! Men jag har inte sett det ännu då det är hos min mamma. Ska dock ta en smygtitt på Skype idag.
    //Jonna d

    SvaraRadera
  2. Kan du lägga ut mönstret på ponchon så är du snäll.

    SvaraRadera
  3. Vilken fiffig modell. En mormorsruta med hål i mitten liksom. Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  4. Åh, tusen, tusen, tusen tack för det fantastiska paketet!!! Jag fick det på posten idag (mamma hade problem att få ut det utan min legitimation) och det kändes som rena rama julaftonen! Alla presenterna var så klockrena och passar mig perfekt. Chokladen smakade superbt och en varvräknare har jag aldrig sett, men den kommer verkligen bli min räddare i nöden. Ett stort tack ännu en gång (vet inte helt hur jag skall kunna tacka ordentligt). Tack, tack, tack!!!
    //jonna d

    SvaraRadera